15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.gidisacademy.nl 256 1
theme-sticky-logo-alt
theme-logo-alt

Module 2. Darm gezondheid

Een darmtuintje planten

Deze week staat helemaal in het teken van jouw darmen! Want wist je dat 70% van je immuunsysteem in je darmen huisvest en dat je darmflora voor een groot deel bepaalt hoe jij je voelt en hoe gezond je bent? Een gezond en gelukkig lichaam begint hier!

1. Bekijk de video hiernaast om mee te beginnen.

2. Download de modulebundel Darmgezondheid (PDF). De modulebundels zijn telkens jouw ‘huiswerk’ met alle belangrijke informatie. Zorg dat je deze aan het einde van de week hebt doorgelezen! Je hoeft het niet direct helemaal te begrijpen, het gaat om de grote lijnen.

3. Bij iedere module krijg je een klachtenbundel. Hierin geef ik je meer uitleg over de veelvoorkomende klachten bij het thema. In dit geval: schijtklachten. Deze bundels zijn een mooie verdieping en geeft jouw de mogelijkheid zelf je klachten aan te pakken. Wanneer het te veel lezen wordt kun je deze altijd voor later bewaren.

4. Tot slot krijg je bij veel modules een e-boek als extraatje. Deze zitten vol lekkere en gezonde recepten die je deze week kunt uitproberen. Maar zorg dat je eerst de module bundel hebt gelezen!

 

Actie!

Minidoelen houden je gemotiveerd en helpen je super simpel om blijvend te veranderen. Zet bij iedere les één minidoel op papier of op de achtergrond van je telefoon waar jij je deze week op gaat focussen. Zo blijf je actief bezig maar blijft het behapbaar en wordt het niet stressvol.

Een minidoel heet niet voor niets mini: hou het zo klein en simpel mogelijk. Een doel die binnen 5 minuten uit te voeren is behaal je eerder dan een complex doel.

Kies jouw minidoel:
– Ik neem 5 diepe ademhalingen voor het avondmaal
– Ik maak ieder weekend een weekplanning met 4 verse recepten
– Ik kauw mijn eerste 3 happen bewust en grondig
– Iedere avond doe ik de ademhalingsoefening voor het slapen gaan

Natuurlijk mag je ook zelf een minidoel opstellen. Kies iets kleins waar jij behoefte aan hebt en maak het eigen! Lukt het behalen niet direct? Maak je doel dan nog wat kleiner. De kleinste stapjes maken het grootste verschil!

Module 2. Darmgezondheid

Klachtenbundel: Schijtklachten

E-boek:
Supermarkt Safari

Inspiratie

Zijn probiotica goed voor de darmflora? Broodje gezond in het kort, KRO-NCRV

How Bacteria Rule Over Your Body: The Microbiome, Kurzgesagt

 

Vezels, Broodje gezond, KRO-NCRV