15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.gidisacademy.nl 256 1
theme-sticky-logo-alt
theme-logo-alt

Module 4. Krachtvoer

Proteïne.

De supermarkt ligt tegenwoordig vol met proteïnerijke producten. Vooral bij sporters zijn deze producten erg in trek. Maar hebben hun deze extra proteïne nodig? En wat als je niet sport? Deze week leg ik je alles uit over proteïne, ofwel eiwitten. De krachtpatsers van ons lichaam, en niet enkel voor onze spieren! Je leest het nu in Module 4. Daarnaast geef ik je de belangrijkste stap om een gezond immuunsysteem op te bouwen in de klachtenbundel van deze week.

Tip!

Hoe gaat het met de minidoelen? Te veel tegelijkertijd proberen te veranderen is stressvol. Wanneer je nog bezig bent met het inpassen van een vorig minidoel hoef je deze week geen nieuw minidoel te stellen! Laat eerst de vorige helemaal wennen voordat je doorgaat.

Ben je klaar voor de volgende stap? Dan heb ik hier weer een inspiratielijstje waar je gebruik van kunt maken! Kies er weer ééntje, of verzin zelf een doel dat bij je past.

Bijvoorbeeld:
   – Ik vervang 2x per week vlees voor peulvruchten
   – Op mijn brood doe ik plantaardig beleg in plaats van vleeswaren en kaas
   – Ik ga koemelkproducten vervangen voor plantaardige melk/yoghurt of geitenmelk

 

Module 4. Krachtvoer

Module 4.1 Zuivel

E-boek Foodcombining

Inspiratie

Video: Melk, Broodje Gezond, KRO-NCRV

Kleine bommen in je bloed, het immuunsysteem, kurzgesagt

Video: Proteïne, Keuringsdienst van waarde, KRO-NCRV