15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.gidisacademy.nl 256 1
theme-sticky-logo-alt
theme-logo-alt

Module 6. De eeuwige jeugd

Het zelf herstellend vermogen.

Het lichaam heeft de drie macronutriënten nodig om te functioneren. Van bewust bewegen tot aan ademen en denken. Maar om gezond te blijven en alle taken uit te voeren hebben deze voedingsstoffen hulp nodig. En hier komen de micronutriënten in het spel. De sleutelstofjes voor alle processen! Klein maar krachtig houden ze je lichaam fit, soepel, schoon en gezond. Echte superfoods! Mits je er voldoende van binnenkrijgt natuurlijk. Wat het zijn en hoe je dit doet lees je nu in Module 6!

Tip!

In Nederland eten we dagelijks veel te weinig groenten! We halen gemiddeld maar de helft van de aanbevolen ondergrens waardoor we dagelijks te weinig vitamines en mineralen binnenkrijgen! Hierdoor kan ons lichaam niet optimaal werken en herstellen, en dat merk je. Voldoende groenten eten is dus jouw nieuwe prioriteit! Werk de komende weken stapsgewijs naar 250 – 400 gram groenten per dag, verdeeld over ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Twee handjes als kommetje vol groenten is gemiddeld 100 gram!

Terwijl je jouw groenten inname verhoogt kan het fijn zijn om tijdelijke ondersteuning te nemen. Gebruik als aanvulling bijvoorbeeld chlorella- en gerstegraspoeder in je smoothies! Hier zitten de belangrijkste vitamines en mineralen in die we snel tekort komen. Meer info over supplementen lees je in Module 6 en zie je in de inspiratievideo’s!

Module 6. De eeuwige jeugd

Module 6.1 Smaakmakers

E-boek Wereldse Smaken

Inspiratie

Wat is himalayazout? Keuringsdienst van waarde in het kort, KRO-NCRV

Vitaminepillen, Broodje gezond, KRO-NCRV

Boullion, Keuringsdienst van waarde, KRO-NCRV