15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.gidisacademy.nl 256 1
theme-sticky-logo-alt
theme-logo-alt

module 9. Eetmomenten

Van wat naar hoe.

Nu we precies weten wat we kunnen eten om ons lichaam goed te voeden, is het ook belangrijk om te begrijpen hoe we het lichaam goed kunnen voeden. Hoe en wanneer we eten heeft namelijk heel veel invloed op de opnamen van alle voedingsstoffen! We kunnen zo gezond eten als we willen, wanneer voeding niet goed verteerd en opgenomen wordt komt het er gewoon weer uit! Het is dus net zo belangrijk, of nog belangrijker, om goed voor onze spijsvertering te zorgen. Hoe je dat doet leer ik je vandaag in module 9 & 9.1!

Tip!

De spijsvertering heeft veel baat bij een diepe ademhaling. Zo masseren de spieren de buikorganen en dit stimuleert de darmbewegingen. Daarnaast zorgt een diepe buikademhaling voor algehele ontspanning wat de darmen gezond houdt. Zo kun je gemakkelijk naar het toilet en worden de voedingsstoffen beter verteerd en opgenomen! Met name bij buikpijn of krampen kan het helpen te gaan liggen met de knieën opgetrokken naar de borst. Adem diep in en geef de buik ruimte, adem rustig uit en breng de knieën weer dichter naar de borst.

Gebruik voor een langdurig effect dagelijks de ademhalingsoefening uit module 2. Darmgezondheid of de inspiratievideo bij module 7.

Module 9. Eetmomenten

Module 9.1 Soepele spijsvertering

E-boek Lunch preppen

Portie maatje print

Inspiratie

De spijsvertering, Maag Lever Darmstichting

Wat is een gezond eetpatroon? Broodje Gezond, KRO-NCRV

5x Gezonde Ontbijtjes, Het Voedingscentrum
(gebruik bij voorkeur geitenzuivel of plantaardige alternatieven)